Thursday 12 October 2017

Kan Genomsnitt Hastighet Av-En Rörlig Object Vara Noll


Tänk på att det finns en ruta med massa m som vilar på golvet. De flesta böcker ger ett exempel på att vi måste göra ett jobb med att lyfta lådan h uppåt. Om vi ​​analyserar det här arbetet, bör den externa kraft som verkar på lådan av oss vara lika med lådans vikt. Därför är nätkraften noll vilket i sin tur inte finns någon acceleration. Om det inte finns någon acceleration och rutans inledande hastighet är också noll, hur kan rutan röra sig uppåt frågade mar 11 14 vid 15:54 I inledande problem om arbete lärde du normalt att dess kraft tider avstånd: och du behandlar kraften som konstant. Om du tittar på problemet på det här sättet, så är det rätt att om kraften är F mg då kan lådan inte accelerera så det går inte att röra sig. Men ett mer komplett sätt att definiera arbetet är: Kraften F (x) kan vara en funktion av x och för att få arbetet integrerar vi denna kraft från utgångspunkten xi till slutpunkten xf. Eftersom F (x) kan variera kan vi göra F gt mg i början för att accelerera lådan och sedan F lt mg mot slutet så att lådan saktar till ett stopp igen. DavePhD kommenterar att arbetet inte är en statlig funktion, och i allmänhet är detta sant. Men i detta fall är arbetet lika med förändringen i potentiell energi så länge lådan börjar vid xi i vila och slutar vid xf i vila, få samma arbete, oavsett exakt form av F (x). Om du verkligen bestämt dig för att ha F konstant börjar du med F gt mg i början och F lt mg i slutet, sedan gradvis minska initialvärdet på F och öka slutvärdet för att göra kraften mer konstant. Detta kommer att leda till att tiden för att flytta rutan från xi till xf ökar. Gränsen för denna process är ett helt konstant värde för F, i vilket fall det tar en oändlig tid att flytta lådan. svarat 11 mar 14 kl 16:22 Newtons första lag säger att: Ett objekt i vila kommer att ligga i vila om det inte påverkas av en obalanserad kraft. Ett föremål i rörelse fortsätter i rörelse med samma hastighet och i samma riktning, om inte det påverkas av en obalanserad kraft. Det kallas ofta tröghetslagen. Så om du vill flytta ett objekt med noll hastighet, vid första ögonblicket måste du applicera en kraft något större än lådans vikt. När lådan är i rörelse, måste den kraft du behöver för att få den att röra sig uppåt vara lägre och lika med lådans vikt (förutsatt att det inte finns något luftmotstånd). svarat 11 mar 14 kl 16:08 Det här är en fråga som alla frågar först eftersom det verkar intuitivt som en motsägelse. Det är dock inte. Konceptuella exempel Jag tror att du inte är långt ifrån men kanske den tredje lagen är den som snubblar dig, inte den 1: a. Men ändå, här är några konceptuella exempel, som kan hjälpa till. Exempel 1. Tänk på partikeln i ramen för en stund. Är det rörligt eller är det fortfarande Tja, vi vet att: En partikel som rör sig vid hastighet v0 (i sin egen tröghetsram) är vid konstant hastighet och konstant acceleration eftersom frac a Så om v0 följer det att a0. Det är dock viktigt att du inte förväxlar detta med ett fall när a0, för att i så fall v kan vara v0. Hastighet kan inte vara noll alls, saken med konstant acceleration är att det inte finns någon förändring i hastighet eftersom de enskilda krafterna som verkar på kroppar i systemet summerar till noll. Exempel 2. En partikelrörelse vid hastigheten vapprox ca 3 x 10 mathrm (i sin egen tröghetsram) rör sig vid konstant acceleration men det är definitivt rörligt och mycket snabbt även om det sannolikt kommer att ha försumbar massa vid den hastigheten, oroa dig inte om det för nu. Jag försöker bara hjälpa dig att sluta tänka på hastighet och acceleration omväxlande (om det har varit källa till förvirringen) Kom ihåg, vi pratar om enkla modeller som inbegriper bevarande. Så bara för att det finns en reaktionskraft i systemet betyder det inte att något i systemet kan röra sig, men det betyder att nettoeffekten i systemets tröghetsram, F 0, som inte är densamma som hastigheten v0 vid Allt. Försök att göra några momentum bevarande problem för att hjälpa dig att få ditt huvud runt idén och erkänna a, v, x grafer av acceleration, hastighet och förskjutning i förhållande till tiden, respektive. Vad det betyder matematiskt är att massan av hastighetsderivat är noll - eller med andra ord: Systemets förändring är noll, vilket är annorlunda eftersom förändringen i momentum ges av: Tänk dig att du fortfarande är ett ögonblick och du befinner dig i vägen för en bil som kör mot dig i en rak linje med en konstant hastighet på 20 ms du av någon anledning föredrar att stanna stationärt (ett ganska extremt hypotesetest). Kollision händer mellan dig och bilen och du kan förvänta dig att ändra din hastighet (från vila) ganska snabbt och i motsatt riktning på slag. Du kommer att göra det i ett förhållande proportionellt med din initiala hastighet och massa plus bilens hastighet och massa lika med din slutliga hastighet och bilen (och när du förstår det. Nästa steg blir bekant med olika massproblem - yay raketvetenskap) m1 u1 m2 u2m1 v1 m2 v2 Momentum är bevarat: Även om du kanske är sämre än bilen, så beror det på att bilen har en större massa, dvs du går i en riktning, för att du är utsatt för kraften av bilen och bilen dämpas på grund av dig men nettofarten och massan av er båda kombineras är densamma efter kollisionen som den var i förväg. Den första lagen säger att en kropp kommer att röra sig i konstant fart och riktning om inte en yttre kraft orsakar att kroppen ändrar hastigheten och riktningen. En extern kraft är inte (per definition) i tröghetsramen hos en kropp som rör sig med konstant hastighet (inuti sin egen tröghetsram när den går.) I övrigt är denna ide om referensramar först uppfattad av Galileo. när han kom fram till det här begreppet invariance. Slutsats Dessa är enkla modeller men i allmänhet (det tror jag) är det lättare att uppskatta och förstå mekaniken när du vant dig att tänka på kraft som en förändring i momentum snarare än att bara tänka på det som ma: Force är förändring i momentum och att den oändliga förändringen i hastigheten hos en partikel av massa, m är acceleration) Kan den genomsnittliga hastigheten hos en rörlig kropp vara noll. explain. En kroppsrörelse med en jämn hastighet kan ha en likformig hastighet, eller dess hastighet kan förändras. Hur kan det bli att se ut. Skillnaden mellan hastighet och hastighet hellip är att hastigheten är hastighet med en riktningsvektor associerad med den. Om en bil går från, säger Cheyenne, Wyoming till Nebraska statslinjen med en stadig hastighet på 70 miles per timme, är hastigheten 70 miles per timme öster. Enkelt och enkelt. Uniformhastighet är lika med samma hastighet. (Ja, jag-80 är inte helt rakt där. Kan inte dela hår.) Men en bil som rör sig runt ett cirkulärt spår med en jämn hastighet förändras ständigt. Hastigheten är konstant, men hastigheten förändras varje ögonblick, eftersom den riktning det går förändras. Hastigheten är likformig, men hastigheten är inte. Som sagt är enhetlig hastighet ett enhetligt avstånd per tidsenhet. Och detta kommer att ge ett enhetligt avstånd per tidsenhet i sin hastighet, men riktningsvektorn kan vara likformig eller den kan förändras varje ögonblick, som illustrerat. (MER) 8 personer tyckte att detta var användbart Avståndet dividerat med den tid det tar för att täcka avståndet, motsvarar den genomsnittliga hastigheten per tidsenhet. Till exempel: Ett objekt tar 0,5 sekunder för att täcka 1 fot. 1 hellip dividerat med 0,5 är lika med 2 (10,52) så det reser med en genomsnittlig hastighet av 2 meter per sekund. (MER) 13 personer tyckte att det var användbart eftersom hastigheten är en skalär mängd, det enda sättet som genomsnitthastigheten kan vara noll är om den momentana hastigheten hela tiden är noll, vilket gör det inte en rörlig kropp, så nej på helvets åldershastighet . Medelhastigheten, å andra sidan, kan lätt vara noll. Det enklaste exemplet är att du kör i en cirkel. (MER) 2 personer tyckte att det här var användbartAvsnitt Hastighet Motivationen av objekt beskrivs i den fysikfilosofi som är kinematik som kommer under mekaniken. Detta studeras med termer som skalär - och vektormängder, förskjutning och avstånd, hastighet, acceleration och hastighet som manligt använder för rörelse av föremål. Vektormängder förklaras av deras storlek med riktning medan skalär används endast deras numeriska värde utan förklaring av riktning. Den skalära kvantitetshastigheten visar hur snabbt objektet kan flyttas, hur snabbt det är för objektet. Värdet av hastigheten är noll när det inte finns någon rörelse visas av objektet. Detta är i grunden ett avstånd som omfattas av det rörliga objektet. När ett föremål flyttas genomgår det många hastighetsförändringar. Hastigheten på nålen rör sig hela tiden upp eller ner för att visa rätt hastighet vid en viss tidpunkt. Men genomsnittet av all hastighet visar hela rörelsen av objektet vid en viss tid. Låt oss diskutera genomsnittshastighet och dess problemlösande formel. Genomsnittlig hastighetsdefinition Den genomsnittliga hastigheten, som framgår av namnet i sig, är medelvärdet av hastigheten på ett rörligt objekt för det totala avståndet som det har täckt. Medelhastigheten är relaterad till det avstånd som reste av objektet och är en skalär mängd, vilket innebär att den endast representeras av storleken och körriktningen är inte viktig. Formeln för genomsnittshastighet beräknas genom att hitta förhållandet mellan det totala avståndet som omfattas av objektet och tiden som fattas för att täcka det avståndet. Det är inte genomsnittet av hastigheten. Ekvationen för medelhastighet ges av: Medelhastigheten och medelhastigheten är också relaterad till hastighet och hastighet. Medelhastigheten är förhållandet mellan totalförflyttning av objektet över en given tidpunkt. Medan genomsnittlig hastighet är relaterad till förskjutningen av objektet, är medelhastigheten relaterad till det totala avståndet som reste av objektet. Ekvationen (2) representerar medelhastighetsformeln för ett objekt som rör sig med varierande hastighet. Medelhastigheten är ibland missförstådd för momentan hastighet. Båda skiljer sig från varandra, i genomsnittlig hastighet är den totala tiden stor i ett momentant hastighetsbegränsande fall av hastigheten där tiden närmar sig noll. Genomsnittliga hastighetsproblem Följande exempel hjälper oss att förstå hur man beräknar medelhastigheten. Lösda exempel Fråga 1: En löpare löper på ett spår som träffas. Han fullbordar 800 meter varv på 80 sekunder. Efter mål är han på utgångspunkten. Beräkna medellängd på löparen under det här varvet Lösning: För att hitta löpareens genomsnittliga hastighet måste vi hitta det totala avståndet som omfattas av honom och den totala tiden som krävs för att slutföra det avståndet. I så fall är avståndet som omfattas av honom lika med 800 meter och han har slutfört det på 80 sekunder. Så, tillämpa formel för den genomsnittliga hastigheten vi har S AVG frac. S AVG 10 ms, Så, löparens genomsnittliga hastighet på banan är 10 ms. Fråga 2: En man reser i sin bil från stad A till stad B och tillbaka. På resan från stad A till stad B, reser han med en konstant hastighet på 40 kmph, och han reser med 45 kmph medan han kommer tillbaka. Den totala resan tog 3 timmar att slutföra. Hitta bilens genomsnittliga hastighet för hela resan Som du kan se att vi är försedda med hastigheten i båda riktningarna kan man direkt beräkna medelhastigheten genom att medelvärda de två hastigheterna, men det är fel inställning. Låt oss anta att avståndet mellan två städer är D. Tiden som är lika är 3 timmar för att slutföra resan. Antag också att tiden från A till b är t timmar så att tiden som tas från B till A är 3 timmar. Nu är det korrekta sättet att hitta medelhastigheten enligt följande, först hitta avståndet i båda riktningarna. D AB 40 gånger t D BA 45 gånger (3 - t) Eftersom både avståndet D och D är samma (från stad A till B och från stad B till A), så kan vi säga att DD 40 gånger t 45 gånger (3 - t) 40t 135 - 45t 85t 135 t frac t 1,59 timmar Så tiden från stad A till B är 1,59 timmar och tiden från stad A till B är 1,41 timmar. Nu kommer vi att hitta avståndet mellan staden A till B är DS gånger t D 40 gånger 1,59 63,53 kms Så är den genomsnittliga hastigheten på resan resan S frac D) T) Sedan DD kommer vi ta det D. Så, Det totala avståndet är 2D 127,05 km, vilket sätter dessa värden i ovanstående ekvation för att hitta medelhastighet S frac S 42.35 kmph. Fråga 3: Vikram körde sin bil i 3 timmar med en hastighet av 60 miles per timme och i 4 timmar vid 50 miles per timme. Hitta sin genomsnittliga hastighet för resan Lösning: För att beräkna medelhastigheten måste vi hitta det totala avståndet som reser av Vikram. D 1 60 gånger 3 180 miles D 2 50 gånger 4 200 miles Därför är det totala distansavståndet D D 1 D 2 D 180 200 D 380 miles Så genomsnitthastigheten är S AVG frac S AVG frac S AVG 54.29 miles per timme. Så den genomsnittliga hastigheten på vikramarna reser med bil är 54,29 miles per timme. Fråga 4: Mr B och Mr A rider sina cyklar från sitt hus till skolan som ligger 14,4 kilometer från huset. Det tar Mr. A 40 minuter att komma till skolan. Mr B kommer 20 minuter efter Mr A. Hitta hur mycket snabbare Mr. A rör sig med hänsyn till Mr. B Solution: Avståndet som ska täckas av båda är lika med 14,4 km. Herr A fullbordar den på 40 minuter och Mr B tar 20 minuter mer än Mr A, så Mr. B slutför det på 60 minuter. Så, skillnaden i hastighet på Mr A och Mr B är: SA - SB 21.6 - 14.4 7.2 Så, Mr A är 7,2 kmph snabbare än Mr B. Fråga 5: En bil reser med hastigheten 30 mph från stad A till B och tillbaka från stad B till A med hastigheten 40 mph. Hitta sin medelhastighet Lösning: För att hitta bilens genomsnittliga hastighet måste vi först identifiera totalt avstånd som är lika med två gånger avståndet mellan städerna A och B. Tiden som tas från A till B är frac Tiden tas från B till A är frac Tänk på att det finns en ruta med massa m som vilar på golvet. De flesta böcker ger ett exempel på att vi måste göra ett jobb med att lyfta lådan h uppåt. Om vi ​​analyserar det här arbetet, bör den externa kraft som verkar på lådan av oss vara lika med lådans vikt. Därför är nätkraften noll vilket i sin tur inte finns någon acceleration. Om det inte finns någon acceleration och rutans inledande hastighet är också noll, hur kan rutan röra sig uppåt frågade mar 11 14 vid 15:54 I inledande problem om arbete lärde du normalt att dess kraft tider avstånd: och du behandlar kraften som konstant. Om du tittar på problemet på det här sättet, så är det rätt att om kraften är F mg då kan lådan inte accelerera så det går inte att röra sig. Men ett mer komplett sätt att definiera arbetet är: Kraften F (x) kan vara en funktion av x och för att få arbetet integrerar vi denna kraft från utgångspunkten xi till slutpunkten xf. Eftersom F (x) kan variera kan vi göra F gt mg i början för att accelerera lådan och sedan F lt mg mot slutet så att lådan saktar till ett stopp igen. DavePhD kommenterar att arbetet inte är en statlig funktion, och i allmänhet är detta sant. Men i detta fall är arbetet lika med förändringen i potentiell energi så länge lådan börjar vid xi i vila och slutar vid xf i vila, få samma arbete, oavsett exakt form av F (x). Om du verkligen bestämt dig för att ha F konstant börjar du med F gt mg i början och F lt mg i slutet, sedan gradvis minska initialvärdet på F och öka slutvärdet för att göra kraften mer konstant. Detta kommer att leda till att tiden för att flytta rutan från xi till xf ökar. Gränsen för denna process är ett helt konstant värde för F, i vilket fall det tar en oändlig tid att flytta lådan. svarat 11 mar 14 kl 16:22 Newtons första lag säger att: Ett objekt i vila kommer att ligga i vila om det inte påverkas av en obalanserad kraft. Ett föremål i rörelse fortsätter i rörelse med samma hastighet och i samma riktning, om inte det påverkas av en obalanserad kraft. Det kallas ofta tröghetslagen. Så om du vill flytta ett objekt med noll hastighet, vid första ögonblicket måste du applicera en kraft något större än lådans vikt. När lådan är i rörelse, måste den kraft du behöver för att få den att röra sig uppåt vara lägre och lika med lådans vikt (förutsatt att det inte finns något luftmotstånd). svarat 11 mar 14 kl 16:08 Det här är en fråga som alla frågar först eftersom det verkar intuitivt som en motsägelse. Det är dock inte. Konceptuella exempel Jag tror att du inte är långt ifrån men kanske den tredje lagen är den som snubblar dig, inte den 1: a. Men ändå, här är några konceptuella exempel, som kan hjälpa till. Exempel 1. Tänk på partikeln i ramen för en stund. Är det rörligt eller är det fortfarande Tja, vi vet att: En partikel som rör sig vid hastighet v0 (i sin egen tröghetsram) är vid konstant hastighet och konstant acceleration eftersom frac a Så om v0 följer det att a0. Det är dock viktigt att du inte förväxlar detta med ett fall när a0, för att i så fall v kan vara v0. Hastighet kan inte vara noll alls, saken med konstant acceleration är att det inte finns någon förändring i hastighet eftersom de enskilda krafterna som verkar på kroppar i systemet summerar till noll. Exempel 2. En partikelrörelse vid hastigheten vapprox ca 3 x 10 mathrm (i sin egen tröghetsram) rör sig vid konstant acceleration men det är definitivt rörligt och mycket snabbt även om det sannolikt kommer att ha försumbar massa vid den hastigheten, oroa dig inte om det för nu. Jag försöker bara hjälpa dig att sluta tänka på hastighet och acceleration omväxlande (om det har varit källa till förvirringen) Kom ihåg, vi pratar om enkla modeller som inbegriper bevarande. Så bara för att det finns en reaktionskraft i systemet betyder det inte att något i systemet kan röra sig, men det betyder att nettoeffekten i systemets tröghetsram, F 0, som inte är densamma som hastigheten v0 vid Allt. Försök att göra några momentum bevarande problem för att hjälpa dig att få ditt huvud runt idén och erkänna a, v, x grafer av acceleration, hastighet och förskjutning i förhållande till tiden, respektive. Vad det betyder matematiskt är att massan av hastighetsderivat är noll - eller med andra ord: Systemets förändring är noll, vilket är annorlunda eftersom förändringen i momentum ges av: Tänk dig att du fortfarande är ett ögonblick och du befinner dig i vägen för en bil som kör mot dig i en rak linje med en konstant hastighet på 20 ms du av någon anledning föredrar att stanna stationärt (ett ganska extremt hypotesetest). Kollision händer mellan dig och bilen och du kan förvänta dig att ändra din hastighet (från vila) ganska snabbt och i motsatt riktning på slag. Du kommer att göra det i ett förhållande proportionellt med din initiala hastighet och massa plus bilens hastighet och massa lika med din slutliga hastighet och bilen (och när du förstår det. Nästa steg blir bekant med olika massproblem - yay raketvetenskap) m1 u1 m2 u2m1 v1 m2 v2 Momentum är bevarat: Även om du kanske är sämre än bilen, så beror det på att bilen har en större massa, dvs du går i en riktning, för att du är utsatt för kraften av bilen och bilen dämpas på grund av dig men nettofarten och massan av er båda kombineras är densamma efter kollisionen som den var i förväg. Den första lagen säger att en kropp kommer att röra sig i konstant fart och riktning om inte en yttre kraft orsakar att kroppen ändrar hastigheten och riktningen. En extern kraft är inte (per definition) i tröghetsramen hos en kropp som rör sig med konstant hastighet (inuti sin egen tröghetsram när den går.) I övrigt är denna ide om referensramar först uppfattad av Galileo. när han kom fram till det här begreppet invariance. Slutsats Dessa är enkla modeller men i allmänhet (det tror jag) är det lättare att uppskatta och förstå mekaniken när man vant sig för att tänka på kraft som en förändring i momentum snarare än att bara tänka på det som ma: Force är förändring i momentum och att den oändliga förändringen i hastigheten hos en partikel av massa, m är acceleration)

No comments:

Post a Comment